Junior Media z prestiżową nagrodą

Być może jeszcze nie do wszystkich dotarły wieści, że projekt Junior Media, otrzymał główną nagrodę w międzynarodowym konkursie The World Young Reader Prize 2016 organizowanym przez światowe stowarzyszenie gazet i wydawców prasy WAN-IFRA. Nagrodę w kategorii „News in education” przyznano za specjalny cykl multimedialnych lekcji #juniorlab.

 



Junior Media z cyklem #juniorlab to jedyny polski projekt nagrodzony w tegorocznej edycji konkursu. W swoim uzasadnieniu jury podkreśliło, że nasza inicjatywa jest inspiracją dla każdej organizacji, oferującą nowoczesne narzędzia wsparcia uczniów i szkoły w zakresie edukacji medialnej.

Kategoria „News in education” wspierana jest przez American Press Institute (API). Gala wręczenia nagród konkursu odbędzie się 1 grudnia 2016 roku w Waszyngtonie (USA) w Newseum – interaktywnym muzeum poświęconym wolności słowa i pięciu swobód Pierwszej Poprawki do Konstytucji USA: religii, słowa, prasy, zgromadzeń i petycji.

Jako jedna z największych grup medialnych w Polsce czujemy się odpowiedzialni za edukację medialną młodych ludzi i przybliżanie im świata dzisiejszego, nowoczesnego dziennikarstwa. Prowadzimy projekt, w którym nasi profesjonaliści mogą podzielić się swoją wiedzą i bezpośrednio wpłynąć na rozwój pasji dzieci i młodzieży, promując czytelnictwo, prasę i twórcze wykorzystanie nowoczesnych technologii – mówi Dorota Stanek, prezes Zarządu Polska Press Grupy.

Junior Media to edukacyjny projekt proczytelniczy skierowany do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, działający od 2010 roku. Uczestnicy tworzą gazetki szkolne na specjalnie przygotowanej platformie www.juniormedia.pl, używając makiet dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press Grupę. W roku szkolnym 2015/2016 projekt przeszedł metamorfozę, w wyniku której powstał doceniony przez stowarzyszenie WAN-IFRA cykl #juniorlab. Raz w miesiącu w serwisie publikowana jest multimedialna lekcja przygotowana przez eksperta danego obszaru nowych mediów z Polska Press Grupy. Dzięki #juniorlab młodzi dziennikarze poznali technikę i narzędzia online do tworzenia reportaży interaktywnych, relacji wideo, multimedialnych infografiki czy edycji zdjęć. Najlepsi z nich otrzymywali nagrody za najlepsze osiągnięcia, a szkoły, które zgromadziły najwięcej punktów w cyklu #juniorlab wyjechały na Letnią Szkołę Junior Media do ośrodka Termy Uniejów.

Podsumowując sześć edycji w projekcie wzięło udział ponad 2500 szkół, 15 000 junior dziennikarzy, którzy miesięcznie przygotowują średnio 140 e-gazetek. Głównym partnerem projektu jest Fundacja Orange.

WAN-IFRA to międzynarodowe stowarzyszenie gazet i Wydawców prasy. Reprezentuje ponad 3 000 wydawców z ponad 120 krajów. Misją organizacji jest ochrona i wspieranie wolności prasy, jakości dziennikarstwa oraz integracja wydawców i ich rozwój.

Dziękujemy wszystkim Junior Dziennikarzom! Ta nagroda jest właśnie dla Was! Pokazaliście światu, że nowoczesne dziennikarstwo nie ma tajemnic dla młodych ludzi w Polsce. Brawo Wy!